Jump to content

Un Nouveau Linker : Acekard R.p.g


Recommended Posts

Tout d'abord le site officiel

 

Features :

[ Worlds first Dual storage slot-1 card. Utilizes built in NAND flash as well as MicroSD cards.]

The Acekard R.P.G. is the only slot-1 solution that offers both internal NAND flash memory, as well as removable media via MicroSD. In game lag is a thing of the past thanks to the ultra fast NAND memory and combined with the MicroSD slot, you can have virtually unlimited capacity .Support micro SDHC card, 4 gigabyte max for now.

 

[build in “Quick Exchange” Technology”]

With the “Quick Exchange” technology, you can easily and seamlessly transfer files from the MicroSD to the NAND memory and vice versa. You can also choose to start the game from the NAND memory or the micro SD .Support for micro SDHC card, which is at a maximum of 4GB at the moment.

 

[Worlds First “Auto Save Type Detection”]

The built in “Auto Save Type Detection” is able to detect the save type of up to 99% of NDS games (at this stage we still haven’t found any game saves that the Acekard R.P.G. can’t detect.).

 

[build in USB connector, support U-Disk]

The Acekard R.P.G. eliminates the need for card readers or USB readers as the Acekard R.P.G. has a built in USB socket. All you need is a standard mini USB cable. The Acekard R.P.G. supports USB 1.1 and USB 2.0, so file transfer to the Acekard R.P.G. is fast. The Acekard R.P.G. doubles up as a USB flash drive when plugged in, so no software is necessary. (However, if user wants to use the microSD card on PC, a card reader is needed.)

 

[100% Compatibility for all NDS games]

The Acekard R.P.G. simulates the original game cart allowing it to play all newly released NDS games (Clean ROMs) without updating the kernel/loader.

 

[support for most Homebrew programs/games ]

The Acekard R.P.G. is compatible with all homebrew because of the DLDI auto-patcher .

 

[ Built in “Rom Trimming” Function *]

The Acekard R.P.G. is the world’s first flash card which has a “Rom Trimming” Function built in. When you copy a file between the Micro SD and NAND flash, the Acekard R.P.G. will automatically trim any un-necessary data in a ROM.

 

[Fully touch screen operation]

The Acekard R.P.G. utilizes the idea of the iPhone which gives the customer a totally new control experience*.

 

* You are able to switch to “Button Control” as well.

[Original game cart size, simple plug and play, no passme or flashed NDS needed. ]

The Acekard R.P.G. is the same size as an original game cart and you don’t have to flash your machine or use a passme in order to use the Acekard R.P.G.

 

[Can be used as a Passme to boot from slot-2 flash cards ]

The Acekard R.P.G. can be used as a passkey, so you can boot your slot2 flash cards with it, and no MicroSD card is needed.

 

[using “write balance” technology, able to re-write NAND flash more than usual]

The “write balance” technology makes the Acekard R.P.G utilize the NAND flash evenly, so it will last longer than the original game cart.

 

[ Save files are directly written to memory]

The Acekard R.P.G. will store your save files directly into the NAND flash or Micro SD memory card, so no battery needed to hold the save files and you will never lose your saves.

 

[Micro SD files exchange]

You can exchange files between two Micro SD memory cards by using the build in NAND Flash as an intermediate, making game sharing easy.

 

[support Multi-language]

You can easily change the language within Acekard R.P.G.

 

[Easy Skin Change]

You can easily DIY Acekard R.P.G skin, and change it at anytime.

 

[Open Source]

We will release the source codes for our OS, the AKMENU and Acekard R.P.G. I/O interface, so homebrew programmers can easily change or re-code the whole system.

 

[Acekard R.P.G future function]

Support for multiple save files

Support for Action Replay cheats

…………………….

……………………..

All these future features will be implemented in next release.

 

Vous pouvez trouver le test de ROBOCOP sur [forum de tarlouze]

 

Qu'en pensez vous ?

Pour ma part je pense que ce linker à de l'avenir

-quelques fonctions originales

-coté open-source

 

Et je l'ai donc commandé vu que les cyclods evolution sont en belle rupture de stock :shutup:

Edited by YamashitaRen
arghhh j'y crois pas
Link to post
Share on other sites

Pour la team, on ne sait pas

Mais à mon avis, si il se fait connaitre le coté open-source prendra le relais

 

Je n'ai qu'une crainte : l'autonomie

 

Sinon, c'est vrai que la team cyclops à l'air d'avoir un excellent suivis software

mais le coté production c'est pas leur fort ~~

J'en prendrais peut être une si ma acekard R.P.G rend l'âme ou si elle arrête d'évoluer ...

Link to post
Share on other sites

Hello

 

j'ai supprimé ton truc, car :

 

1/ je vois pas l'intérêt de remettre en totalité ce que l'on trouve sur d'autres sites (ou 1 autre site)

2/ quand on met la source, on met un lien cliquable !!!

etc...

 

J'avais contacté acekard il y a quelques temps mais ne voulaient pas m'envoyer le produit en test, donc j'ai pas envie de leur faire de la pub vue qu'il y a pleins de Team qui font des trucs sympa comme tout.

 

Pour info, une des boutiques partenaires voulaient m'en envoyer un en test mais je leur ais dit "pas tout de suite", si ça vous interressse j'en demande un pour la semaine prochaine

 

Pour Cyclods, ça sera dispo après mi-novembre si je me souviens bien, par contre ça part super vite, c'est un super produit !!! Donc, n'attendez pas et réservez le tout de suite (à découvrir ici)

Edited by xavbox
Link to post
Share on other sites

en fait je sais pas si son test est bien fait ou pas, je l'ais supprimé sans le regarder, mais en principe il doit être très bien, depuis le temps qu'il est dans les consoles de jeux il maitrise bien tout ça...

 

ps : OK il sera tester bientôt (mais je suis à la bourre avec pleins de produits reçu et pas encore testés)

 

par contre je sais pas si terrible de venir demander ce qu'on pense d'un test venant d'un autre site... Enfin peut-être que sur leur site parfois des membres demandes ce qu'ils pensent des tests de Xavbox :shutup:

Link to post
Share on other sites

Bonne question

Mais étant donné que c'est le seul "bon" test que j'ai trouvé sur le net en français, je trouvais plutôt bête que personne n'en parle sur ce forum parce que la team ne t'avais rien envoyé ~~

D'ailleurs c'est un bon point, si je n'étais pas intervenu, tu ne penserais même pas à le tester ^^

Comme quoi, avec un test venant d'un autre site, je réveille tes bonnes intentions

 

ps : j'ai supprimé le link pour le test

Link to post
Share on other sites
D'ailleurs c'est un bon point, si je n'étais pas intervenu, tu ne penserais même pas à le tester ^^

 

je privilégie les Team qui répondent et qui envoient les produits, normal (j'ai déjà du mal avec tout ce que je reçois alors les autres....)

 

ps : j'ai déjà testé des trucs que je recevais pas, mais au moins j'avais la réponse, eux c'est un vieux produit, donc je sais pas si il y a urgence vue qu'il y a des produits qui sont mieux

Link to post
Share on other sites

Telle est la question ...

Je comprends ta préférence de tester les produits de teams "sympas" après un vieux produit ...

Il date de Septembre, ce qui n'est pas si vieux et surtout il est UNIQUE

Je pense que c'est une bonne raison pour le tester sans ne plus attendre ^^ (enfin maintenant faut attendre que tu le reçoive)

Link to post
Share on other sites

finallement je vais pas le tester car :

 

- si mon tuto est moins bien que [forum de tarlouze], je vais avoir l'air con (ahahah)

- j'ai confondu et il n'est pas en ventes chez mes partenaires (par contre j'ai 2 nouveaux linkers à tester)

- et surtout (et là c'est la vrai raison), vue le nombre de tutos que j'ai en retard, j'ai pas envis de tester les produits d'une Team qui sait pas me répondre (ben oui, je m'la pète un peu :b_thumbsdown_20: )

 

si tu le trouve chez un de mes partenaires, fait moi signe, je le ferais tester par un des modérateurs

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...