Jump to content

Gateway 3.1.0 Ultra Public Beta


Recommended Posts

Enfin compatible N3DS, mais avec deux inconvénients assez conséquents, voir plus bas :

 

 

Today we are proud to present GATEWAY ULTRA 3.1.0 which brings support for the New 3DS, up to firmware 9.2 for regions EUR, USA and JAP!

Every feature of the GATEWAY experience on the original 3DS is supported on New 3DS, such as but not limited to:
– 100% game compatibility
– Multirom menu
– Gateway and Classic mode
– Emunand !
– Eshop application support AND Eshop ROMs support
– Homebrew support
– Savegame backup and restore
– Gamecard dumping
– System nand dumping
– EXFAT and FAT32 support
– Diagnostics
– And many more features

We have spent months trying to find an alternative method that did not require you to have anything extra for New 3DS similar to our original 3DS solution, but we now realise that we should just have released what we have and improve it iteratively!
And that’s exactly what we are doing! We polished our current solution and made it into something we would feel comfortable with to release as a beta.
Keep in mind that finding a more convenient solution for our New 3DS users will remain a priority task to us.
We decided to release this as a public beta, so if you find any serious issues, please let us know.
Our current New 3DS solution is still a work in progress but it is a fully WORKING solution and that’s all that matters currently.

Currently we know there are a few minor issues in our release but we feel these are not serious show stopper bugs to put this beta release on hold.
One example is the paused head tracking and the 3D slider switching incorrectly between 2D and 3D when in Gateway or Classic mode.
But rest assured, we are working on fixing these bugs!

NEW 3DS INSTALL QUICKSTART GUIDE
================================

Requirements:
– A save dongle OR a friend with a original 3DS that can launch our Gateway menu
– A genuine physical gamecard copy of “The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time 3D”

– Gateway 3.1.0 ULTRA Launcher.dat file

1. Drag and drop the Gateway 3.1.0 ULTRA Launcher.dat file to your New 3DS’s internal microSD card, behind the back plate.
2. Locate the savegame for “The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time 3D” for your region in the Gateway 3.1.0 ULTRA release.
3. Restore the savegame to the game: you can either use a generic savegame dongle OR use our Gateway menu’s Restore savegame option with a original 3DS from a friend.
4. Boot up the New 3DS and launch the Zelda game.
5. Select the GATEWAY savegame and Link will be standing inside a tree hut.
6. Simply press A to load the Gateway menu.
You will be greeted with the Gateway menu, and from there you can insert the Gateway card and boot into Gateway mode.
NOTE: We are also working on using Cubic Ninja as a means to load our Gateway menu, please stay tuned for more information soon!
Support the innovators not the imitators, and as always ENJOY!

 

http://www.gateway-3ds.com/gateway-3-1-0-ultra-public-beta-with-new-3ds-support/

Link to post
Share on other sites
  • Replies 49
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

C'est super ca mais le seul hic c'est qu'il faut actuellement le jeux Zelda ocarina of time 3d en original pour lancer la faille.

Vivement qu'il puisse exploiter d'autre faille comme celle de cubic ninja.

Link to post
Share on other sites

On va dire que c'est pour les plus impatients. Mais oui comme tout le monde j'espère qu'on aura au final une solution qui fonctionne avec le linker uniquement, surtout que d'une oot devient rare à trouver à prix normal et en plus de cela toutes les cartouches ne sont pas compatibles :

 

http://gbatemp.net/threads/gateway-3-1-zelda-oot-compatibility-list-please-post.383544/unread

Link to post
Share on other sites

Ca serait bien si le save game a utiliser pour Zelda serait compatible avec le Sky3DS... Comme ca pas besoin de se procurer Zelda

 

enfin pour ceux qui se sont procurer le sky3ds comme moi... Le save game de Zelda fait seulement 128k sur Gateway tandis que

 

sur Sky3ds il fait 1025k ce qui est beaucoup plus gros. celui de 1025k on peut voir du texte comme au debut du fichier on voit

 

CTR_SAVECTR-P-AQEE, tandis que celui qui ne fait que 128k on ne voit aucun texte. J'ai tenter de decrypter avec

 

3DS Save Decrypter V1.3 mais ca ne donne rien y a toujours pas de texte....

Link to post
Share on other sites

J'ai teste pour mettre Zelda et le save game sur le sky3ds, apres plusieurs heures de test j'ai toujours pas reussi, j'ai teste sur

 

plusieurs slot, plusieurs version de Zelda ocarina of time, j'obtiens soit aucun resultat le save game reste identique ou bien

 

des fois j'obtiens save game corrompu et le save game se formate pendant le jeu... Pas tres evident cette solution....

Link to post
Share on other sites

Le sky3ds n'est pas non plus une solution idéale.

 

Ce qui est surtout chiant avec le sky3ds, c'est que le multirom hardware n'est pas pratique, en comparaison du multirom software de Gateway. Avec une microSD de 64 GB, on peut mettre 80 jeux. Appuyer 80 fois sur le bouton du linker pour accéder au 80 eme jeu, c'est pas glop....

 

Et de plus, je crois que le sky3ds n'est pas compatible avec les jeux eShop... donc adieu Shovel Knight, HarmoKnight, etc...

Ya aussi le multi région non supporté je crois...

 

Je pense bien que Gateway trouvera une bonne solution d'ici qques mois, ça demande du temps de trouver une nouvelle faille software, c'est tout... et si c'est pas Gateway ça sera un autre genre Supercard qui proposera le linker ultime avec les avantages actuels des 2 teams sky3ds et gateway 3ds :)

 

Ce qui est rassurant avec cette 3.1.0, c'est que l'équipe Gateway n'a pas abandonné le navire, en fait ils ont l'air de passer beaucoup de temps pour leur nouvel an chinois, ils avaient été aussi absent longtemps avant de lancer leur 2.0 géniale avec le multirom l'année dernière :)

Link to post
Share on other sites

J'ai teste pour mettre Zelda et le save game sur le sky3ds, apres plusieurs heures de test j'ai toujours pas reussi, j'ai teste sur

 

plusieurs slot, plusieurs version de Zelda ocarina of time, j'obtiens soit aucun resultat le save game reste identique ou bien

 

des fois j'obtiens save game corrompu et le save game se formate pendant le jeu... Pas tres evident cette solution....

Ta console est US ? Parce qu'il n y a toujours pas de saves dispo pour la version EU. Et si oui tu as bien testé avec la save + le template posté au dessus ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...